reklama

Čas Vianoc

.......alebo čas, viac depresívnych stavov ako obyvkle? Povedala som si už veľa krát že nebudem pesimista, ale tieto sviatky sú naozaj ťažký kúsok, aj pre nás čo máme väčšinou oči zatvorené, je nám to jedno? alebo nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vianoce, vo všeobecnosti veľmi preceňované sviatky, alebo si to aspoň myslím. Vo svete okolo mňa nie sú klasické Vianoce, nechodím s nervamy po nákupných centrách, nemíňam veľké peniaze na zbytočnosti, chodím po svete s myšlienkov že to nepotrebujem. Posledné roky som sa snažila akékoľvek dávanie darčekov ignorovať, naozaj nie som z ľudí ktorý by vedeli tým druhým robiť radosť materiálnymi vecami, neviem kupovať darčeky nad ktorými budú moji blízky strácať dych, a omdlievať nad geniálnosťou môjho výberu, asi na to nemám čuch, snažila som sa to riešiť praktickými darčekmi, ale ako sa ukázalo ani na to nemám čuch. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok som to skúsila znovu, povedala som si že kúpim darčeky ľuďom nie preto že sú Vianoce, ale preto lebo im chcem nejakým spôsobom ukázať ako veľa pre mňa znamenajú, ako ich mám rada a ako som im vďačná že sú súčasťou môjho života.....jeden pokus s praktickým balíčkom sa už odohral v tohto ročnej dekáde, bohužiaľ ako sa ukázalo ani v tomto prípade som nemala....čuch. Uvidíme ako dopadnú ostatné pokusy. 

Darčeky sú však jedna z častí Vianoc, ktorá ma paradoxne trápi najmenej, pár sklamaných pohľadov nad darčekmy, ale ich praktický účel nakoniec poteší, aj keď kvôli v prvom okamihu obdarovaný nadšením práve neprekipuje. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všeobecne ma trápia niektoré spoločenské predpoklady, to že na Vianoce majú byť všetci šťastný, že má byť rodina spolu, a z veľkej časti našej populácie sa stanú príležitostný katolíci aby ich susedia videli v kostole a mohli sa ostatnú časť roka tváriť že sú veľmi zaneprázdenný. Nemám rada preplenné ulice, všadepírtomnú príležitostnú charitu ktorej výťažok nakoniec putuje nikto nevie kam. Svet akoby sa na isté obdobie zbláznil, nehovoriac o tom že už od konca Októbra na nás všade vyskakuje červený kamión, a vianočná reklama, na operátora a zároveň na lásku s oslňujúcimi manželmi Byciklovími, k tomu zopár zlatých tehličiek od pani ktorá rozdáva poštu, v hlavnej úlohe so známym hercom, ktorý vďaka svojmu hereckému repertoáru veľmi srší dôveryhodnosťou a všetci vedia že sú naokolo Vianoce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som šla na nákup, pri platení sa ma pani so šykmími očami ku ktorej do večierky chodím pravidelne v rôznych stavoch už tri roky s úsmevom spýtala: ,, Ty ešte tu, ty neísť domov?,, Bývam na inetrnáte, klasicky čulé chodby osireli, áno domov sa chystám, ale nechce sa mi. Dôvodov je veľa, tak ako aj dôvod prečo sa mi chce. 

Najhorší dopad Vianoc je ten, že sa neviem chovať Vianočne, už som zabudla aké to je. Už som zabudla aké to je keď je rodina spolu, zabudla som aj na to aké to je keď sa mám radovať s darčekov, zabudla som ako robiť radosť svojim blízkym zabudla som na všetko. 

Vianoce pre mňa znamenajú obdobie, kedy musím nosti otravný zimný kabát, nemôžem sa povalovať po vonku a musím cestovať v zápchach domov cez dve republiky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vianoce však pre mňa znamenamenjú hlavne obdobie spomienok, na ľudí ktorých by som chcela chytiť za ruku a nemôžem, pretože sú ďaleko telom, alebo aj dušov, sú obdobím kedy myslím na ľudí na ktorých mi záleží aj keď ich nepoznám no sú súčasťou mňa, sú pre mňa obdobým ktoré mi pripomína ako veľmi chcem kompletnú rodinu, ako veľmi chcem lásku, ktorá príde, lásku ktorá odišla, ako viac nechcem páliť mosty a aké je dôležité žiť pre každú sekundu.

Toľko klišé naraz...

Vianoce sú aj obdobbím veselých stretnutí, s ľuďmi ktorý žijú ďaleko odo mňa a vidíme sa iba v tomto období, sú obdobím kedy si môžem aspoň nachvíľku vydýchnuť, a užiť si to minimum lásky ktoré ešte v tejto dobe je okolo nás. 

Sú aj obodbím vďaky za to že mám na zemi anjelov ktorý mi pomáhajú, a v nebi tých ktorý ma strážia. 

Napriek všetkému čo sa okolo nás deje, čo ostatný alebo spoločnosť chcú aby sme boli, robili alebo cítili, musíme byť sami sebou, a vo všetkom hľadať seba, a prijať svet taký aký je.....aj s jeho drobnými chybami v darčekoch, postojoch, alebo dátumoch odchodu ,,domov,,.

Kristína Krošláková

Kristína Krošláková

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

.....príležitostná pôžitkárka, politologička a filozofka. Dejiny a architektúra sú svet v ktorom žijem a vstrebávam inšpiráciu.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu